Vážení zákazníci, ak hľadáte nejaký konkrétny tovar, alebo príslušenstvo, ktoré ste u nás nenašli, kontaktujte nás. Zabezpečíme aj položky, ktoré sme ešte nestihli pridať do ponuky.

Tieto Obchodné podmienky vydáva spoločnosť TOLU Group s. r. o., Doležalova 3424/15C, 821 04 Bratislava, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel Sro, vložka č. 156542/B (ďalej len "predávajúci"), ako prevádzkovateľ internetového obchodu www.tolushop.sk.

I. Úvodné ustanovenia

Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnych zmlúv uzatvorených medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorých predmetom je predaj a kúpa výrobkov ponúkaných na internetových stránkach elektronického obchodu predávajúceho. Kupujúcim v internetovom obchode tolushop.sk môže byť každá fyzická osoba (spotrebiteľ), ako aj právnické osoba (podnikateľ) bez obmedzenia, za predpokladu, že sa budú riadiť nasledovnými všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej len "VOP").

Predávajúci:
TOLU Group s. r. o., Doležalova 3424/15C, 821 04 Bratislava - mestská časť Ružinov
IČO: 54 189 811, DIČ: 2121598930, IČ DPH: SK2121598930,
zapísaný v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel Sro, vložka č. 156542/B

Adresa prevádzky:
Trnavská cesta 102, 821 01 Bratislava
Kontaktné údaje:  tel.: +421 919 491 059,  e-mail: info@tolushop.sk

Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj Prievozská 32,
P.O.Box 5, 820 07 Bratislava 27

Kupujúci:
Kupujúcim je každá fyzická osoba (spotrebiteľ) alebo právnická osoba (podnikateľ), ktorá prostredníctvom e-shopu predávajúceho vytvorí objednávku.

Spotrebiteľ:  - Pre účely zákona č. 102/2014 Z. z. sa spotrebiteľom rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania.

Podnikateľ je:
- osoba zapísaná v obchodnom registri,
- osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,
- osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,
- osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.

E-shopom je počítačový systém umiestnený v sieti internet s verejným prístupom, ktorý umožňuje objednávanie tovarov alebo služieb.

Tovarom sa rozumejú všetky produkty alebo služby zverejnené na stránkach obchodu www.tolushop.sk, alebo tovar zhotovený podľa osobitných požiadaviek kupujúceho špeciálne objednaný na základe špecifikácie kupujúceho.

Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope výberom tovarov alebo služieb kupujúcim vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formuláru.

Kupujúci vytvorením objednávky potvrdzuje, že bol oboznámený s týmito obchodnými podmienkami, ktorých neoddeliteľnou súčasťou je reklamačný poriadok, a že s nimi súhlasí. Na tieto obchodné podmienky je kupujúci dostatočným spôsobom upozornený pred vlastným uskutočnením objednávky a má možnosť sa s nimi zoznámiť.

Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Odchýlne dojednanie v kúpnej zmluve má prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok.

Tieto obchodné podmienky a kúpna zmluva sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.

Kupujúci plne uznáva elektronickú komunikáciu predovšetkým prostredníctvom e-shopu, e-mailovej komunikácie ako aj telefonickej komunikácie.

Právne vzťahy predávajúceho so spotrebiteľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia zákonom č. 40/1964 Zb. Občianského zákonníka v znení neskorších predpisov, zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov a zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku.

Ak je kupujúcim podnikateľ, právne vzťahy výslovne neupravené týmito VOP ani zmluvou medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia zákonom č. 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov, ako aj súvisiacimi predpismi.

Kupujúci zároveň potvrdzuje, že si je vedomý, že mu kúpou produktov, ktoré sú v obchodnej ponuke predávajúceho, nevznikajú žiadne práva na používanie registrovaných značiek, obchodných názvov, firemných lôg či patentov predávajúceho, výrobcu alebo ďalších firiem, ak nie je v konkrétnom prípade osobitnou zmluvou dohodnuté inak.

II. Informácie o tovare a cenách

1. Informácie o tovare, vrátane uvedenia ceny jednotlivého tovaru a jeho hlavných vlastností sú uvedené u jednotlivého tovaru v katalógu internetového obchodu. Všetky ceny pri tovare sú uvádzané vrátane 20 % DPH. Platí vždy cena v čase odoslania objednávky, pričom predávajúci je oprávnený ceny tovaru jednostranne meniť s tým, že na už uzavretú kúpnu zmluvu nebude mať takáto zmena ceny vplyv. Kupujúci berie na vedomie, že v cene zobrazeného výrobku nie sú zahrnuté náklady na dopravu a dodanie tovaru.

2. V internetovom obchode sú zverejnené informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru, ktoré platia len v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky. Náklady na dopravu a dodanie predávajúci špecifikuje v objednávkovom formulári v závislosti od kupujúcim zvoleného spôsobu dodania objednaného tovaru.

3. Prípadné zľavy z kúpnej ceny tovaru nie je možné navzájom kombinovať, ak sa nedohodne predávajúci s kupujúcim inak.

III. Objednávka tovaru a uzavretie kúpnej zmluvy

Objednávka vzniká na základe jej potvrdenia kupujúcim pri procese objednávania tovaru v internetovom obchode kompletným vyplnením objednávkového formulára, prípadne pri objednaní tovaru telefonicky alebo e-mailom.

Kupujúci zaslaním objednávky súhlasí s cenou objednaných tovarov a služieb a teda objednávka sa stáva pre spotrebiteľa záväznou. Pre konkrétnu objednávku kupujúceho platia výlučne VOP v ich znení platnom k dátumu objednávky.

Kúpna zmluva je zmluva uzatvorená na diaľku na základe elektronickej objednávky kupujúceho, vo forme kupujúcim vyplneného a odoslaného formulára na internetovej stránke predávajúceho, alebo vo forme telefonickej alebo e-mailovej objednávky kupujúceho predávajúcemu (ďalej len "objednávka").

  1. V prípade, ak sa kupujúci rozhodne pre kúpu vybraného tovaru, vykoná objednávku vyplnením on-line objednávkového formuláru na stránke www.tolushop.sk. Predávajúci v rámci objednávkového formulára informuje kupujúceho o nákladoch na dopravu, o dodaní, poštovnom, resp. iných nákladov súvisiacich s dodaním tovaru, a to vo fáze objednávky, kedy sa kupujúci môže rozhodnúť, že objednávku nevykoná, t.j. pred jej záväzným potvrdením.
  2. Objednávku spotrebiteľ dokončí stlačením tlačidla „Dokončiť objednávku“, ktoré znamená, že ide o objednávku s povinnosťou platby. Predtým je spotrebiteľ povinný sa oboznámiť s týmito VOP a toto oboznámenie potvrdiť zakliknutím tlačidla „Potvrdzujem, že som sa oboznámil/a so Všeobecnými obchodnými podmienkami e-shopu a súhlasím s nimi. Beriem na vedomie spracovanie osobných údajov".
  3. Odoslaním objednávky, t. j. stlačením tlačidla „Dokončiť objednávku" spotrebiteľ zároveň potvrdzuje, že sa oboznámil a že bol predávajúcim informovaný aj o:
    • vlastnostiach tovaru,
    • celkovej cene, ktorú je spotrebiteľ povinný predávajúcemu uhradiť,
    • všeobecných obchodných podmienkach. 
  4. Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne. Podmienkou platnosti objednávky je pravdivé vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári a potvrdenie kupujúceho o tom, že sa zoznámil s týmito obchodnými podmienkami.
    Každá objednávka musí obsahovať meno a priezvisko kupujúceho, kontaktnú osobu, fakturačnú a dodaciu adresu, e-mail, telefónne číslo, (obchodný názov a miesto podnikania, IČO, DIČ, IČ DPH v prípade ak je kupujúci podnikateľ), objednávací kód tovaru, požadované množstvo tovaru, spôsob platby a spôsob doručenia tovaru.
  5. Po vytvorení objednávky bude táto objednávka zaregistrovaná v systéme e-shopu. Predávajúci zašle kupujúcemu avízo o prijatí objednávky s informáciami o objednávke na e-mailovú adresu, ktorú kupujúci uviedol pri objednaní /alebo registrácii.
  6. Toto avízo o prijatí objednávky je automatické a nepovažuje sa za uzavretie zmluvy. Na základe riadne vyplnenej objednávky kupujúceho prevedie predávajúci jej overenie. Kúpna zmluva je uzavretá až po potvrdení objednávky predávajúcim. Záväzným akceptovaním objednávky predávajúcim je telefonické alebo e-mailové potvrdenie predávajúceho kupujúcemu o akceptovaní objednávky po overení dostupnosti tovaru, platných cien a termínu dodania tovaru požadovaného kupujúcim označené ako "Potvrdenie objednávky". V prípade zistenia vyššej ceny má predávajúci povinnosť vyžiadať od zákazníka súhlas so zmenou ceny podľa aktuálneho cenníka pred potvrdením objednávky. Až udelením súhlasu zákazníka so zmenou ceny a následným potvrdením (akceptovaním) objednávky zo strany predávajúceho sa zmluvný vzťah považuje za uzavretý.
  7. Predávajúci je povinný potvrdiť akceptáciu objednávky kupujúceho do 2 pracovných dní odo dňa prijatia objednávky, pričom kupujúceho zároveň informuje o nákladoch dodania objednaného tovaru. V rozsahu akceptovanej objednávky dôjde k uzavretiu kúpnej zmluvy. Uzavretím kúpnej zmluvy vznikne predávajúcemu povinnosť dodať kupujúcemu objednaný tovar a kupujúcemu povinnosť objednaný tovar od predávajúceho prevziať a zaplatiť jeho cenu. Omyl kupujúceho pri objednávke tovaru nie je dôvodom na reklamáciu tovaru.
  8. V prípade, že niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže predávajúci splniť, zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením kupujúceho o prijatí tejto ponuky predávajúcemu na jeho emailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach.
  9. Kupujúci môže zrušiť objednávku bez udania dôvodu kedykoľvek pred jej záväzným potvrdením predávajúcim, teda pokiaľ nie je kupujúcemu doručené oznámenie o potvrdení objednávky predávajúcim. Kupujúci môže zrušiť objednávku telefonicky na telefónnom čísle predávajúceho alebo e-mailom, obe uvedené v týchto obchodných podmienkach.
  10. V prípade, že došlo ku zjavnej technickej chybe na strane predávajúceho pri uvedení ceny tovaru v internetovom obchode, alebo v priebehu objednávania, nie je predávajúci povinný dodať kupujúcemu tovar za túto celkom zjavne chybnú cenu ani v prípade, že kupujúcemu bolo zaslané automatické potvrdenie o obdržaní objednávky podľa týchto obchodných podmienok. Predávajúci informuje kupujúceho o chybe bez zbytočného odkladu a zašle kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením o prijatí ponuky kupujúcim na emailovú adresu predávajúceho.

IV. Zákaznícky účet

1. Na základe registrácie kupujúceho vykonanej v internetovom obchode môže kupujúci pristupovať do svojho zákazníckeho účtu. Zo svojho zákazníckeho účtu môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru. Kupujúci môže objednávať tovar tiež aj bez registrácie.

2. Pri registrácii do zákazníckeho účtu a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v zákazníckom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne.

3. Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií nevyhnutných k prístupu do jeho zákazníckeho účtu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie zákazníckeho účtu tretími osobami.

4. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu tretím osobám.

5. Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj užívateľský účet dlhšie nevyužíva, či v prípade, kedy kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy a týchto obchodných podmienok.

6. Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia predávajúceho, popr. nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia tretích osôb.

    V. Platobné podmienky

    1. Cenu tovaru vrátane nákladov na doručenie tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci zaplatiť prostredníctvom ponúknutých spôsobov platby v objednávke:

    • platba vopred bezhotovostným prevodom alebo vkladom na bankový účet predávajúceho,
      Fio banka,  IBAN:  SK63 8330 0000 0023 0209 2296
      - v tomto prípade je nutné pri platbe zadať aj správny variabilný symbol, ktorý slúži k spárovaniu platby a objednávky. Variabilný symbol je zhodný s číslom objednávky (číslom faktúry).
    • online platba kartou prostredníctvom platobnej brány Comgate,
    • dobierkou - platba v hotovosti /alebo kartou kuriérovi pri prevzatí tovaru,
    • v hotovosti - platba pri osobnom odbere na výdajnom mieste 

    Pri platbe kartou prostredníctvom platobnej brány pri prípadných reklamáciach alebo otázky k platbám kontaktujte poskytovateľa platobnej brány, spoločnosť ComGate Payments.

    ComGate Payments, a.s.
    Gočárova třída 1754 / 48b, Hradec Králové
    E-mail: platby-podpora@comgate.cz
    Tel: +420 228 224 267

    2. Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu náklady spojené s balením a dodaním tovaru. Ak nie je uvedené výslovne inak, rozumie sa ďalej kúpnou cenou aj náklad spojený s dodaním tovaru.

    3. V prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby vopred je kúpna cena splatná do 4 pracovných dní od uzavretia kúpnej zmluvy. V prípade neuhradenia kúpnej ceny podľa objednávky v danom termíne bude objednávka zrušená a tovar nebude dodaný.

    4. V prípade platby prostredníctvom platobnej brány postupuje kupujúci podľa pokynov príslušného poskytovateľa elektronických platieb.

    5. Predávajúci vystaví kupujúcemu daňový doklad - faktúru, ktorý odošle na emailovú adresu kupujúceho alebo priloží k dodávanému tovaru.

    Tovar zostáva až do úplného zaplatenia majetkom predávajúceho. Úhradou sa rozumie moment pripísania ceny tovaru na účet predávajúceho.

    VI. Dodacie podmienky

    1. Objednaný tovar bude podľa dostupnosti tovaru a prevádzkových možností predávajúceho expedovaný v čo najkratšom čase, zvyčajne do 3 dní od potvrdenia objednávky. Pri každom tovare je uvedená dostupnosť tovaru. Ak nebude pri tovare uvedené inak, alebo ak sa zmluvné strany nedohodnú inak, maximálna lehota na vybavenie objednávky bude do 30 dní od jej doručenia. Túto dodaciu lehotu kupujúci bez výhrad akceptuje. Niektoré produkty majú dodaciu dobu dlhšiu než 30 dní, spravidla v prípadoch kedy je tovar na objednávku zadaný do výroby. V takýchto prípadoch je kupujúci o danej skutočnosti informovaný predávajúcim telefonicky alebo e-mailom. Takýto tovar „na objednávku“ kupujúceho nie je možné vrátiť späť, pokiaľ to nie je z dôvodu reklamácie.

    2. Tovar bude kupujúcemu dodaný spôsobom zvoleným v objednávke:

    • prepravnou službou na adresu zadanú kupujúcim v objednávke
    • doručením tovaru na adresu výdajne prepravcu, ktorú kupujúci zvolil
    • osobným odberom na prevádzke /výdajnom mieste predávajúceho

      3. Dodanie tovaru je uskutočnené jeho odovzdaním kupujúcemu alebo odovzdaním tovaru na prepravu prepravnej službe alebo odmietnutím prevzatia tovaru, ktoré dopravca vyznačí v protokole o doručení a odovzdaní tovaru.

      4. Náklady na dodanie tovaru sú uvedené v objednávke kupujúceho a v potvrdení objednávky predávajúcim vo výške v závislosti na spôsobe odoslania a prevzatia tovaru. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe individuálnej požiadavky kupujúceho, znáša kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.

      5. Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru.

      6. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru (ak také náklady vzniknú), resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia. V prípade, ak kupujúci tovar neprevezme v stanovenej lehote, predávajúcemu vznikne nárok na náhradu nákladov spojených s doručením tovaru, a to prvého i opakovaného. Tým nie je dotknutý nárok predávajúceho na náhradu škody.

      Spôsob prepravy a dodanie tovaru

      1. Predávajúci dodá tovar kupujúcemu v čo najkratšom čase, zvyčajne do 3 dní od potvrdenia objednávky. Kupujúci berie na vedomie, že uvedené dostupnosti tovaru majú orientačný charakter. Kupujúci súhlasí s predĺžením dodacej doby v prípadoch, ak si to vyžiadajú výroba objednaného tovaru alebo iné okolnosti. Tovar označený "Skladom" je zvyyčajne expedovaný do 24-48 hodín. 

      2. V prípade, že predávajúci nie je schopný dodať kupujúcemu všetok objednaný tovar v dohodnutom termíne, upovedomí predávajúci o tejto veci v čo najkratšom čase kupujúceho a oznámi mu predpokladaný termín dodania objednaného tovaru alebo mu navrhne dodanie alternatívneho tovaru, prípadne informuje kupujúceho s možnosťami čiastočných dodávok.

      Osobný odber  - tovar môže prevziať iba kupujúci alebo ním poverená osoba. V prípade, že tovar bude za kupujúceho preberať poverená osoba, mal by kupujúci na túto skutočnosť predávajúceho vopred upozorniť. Predajca si vyhradzuje právo overiť totožnosť kupujúceho alebo poverenej osoby pri osobnom odbere tovaru vo svojej predajni (výdajnom mieste) a to v prípadoch, kedy je platba za tovar kupujúcim uskutočnená vopred - online platba kartou alebo prostredníctvom bankového prevodu.
      Predávajúci pri osobnom odbere neúčtuje žiadne poplatky.

      Doručenie tovaru prepravnou službou  - tovar je možné kupujúcemu zaslať pomocou prepravnej spoločnosti na adresu uvedenú kupujúcim v objednávke.
      Ide o službu vykonávanú treťou stranou - prepravcom, ktorej objednávku u prepravcu sprostredkováva predávajúci na základe objednanie takejto služby kupujúcim.

      Tovar zasielame prepravnými spoločnosťami DPD SK, Packeta, alebo Toptrans. Akonáhle je tovar expedovaný (predaný dopravcovi), je o tomto kroku kupujúci informovaný e-mailom.

      • Packeta - využitie siete výdajných miest Packeta, pre tovar s hmotnosťou maximálne 5 kg a maximálnou dĺžkou jednej strany zásielky 70 cm.
      • DPD SK - štandardné balíkové zásielky pre tovar s hmotnosťou maximálne do 31,5 kg a obvodovou dĺžkou max. 300 cm, alebo tovar vo viacerých balíkoch (každý balík s hmotnosťou do 31,5 kg). Výnimku tvorí nadrozmerný tovar alebo tovar, ktorý svojou povahou nie je možné zasielať ako balíkovú zásielku, aj keď jeho hmotnosť nie je väčšia ako 31,5 kg.
      • Toptrans - preprava tovaru s hmotnosťou produktu nad 31,5 kg alebo tovaru, ktorý nie je možné zasielať ako balíkovú zásielku, paletová preprava ťažkého a nadrozmerného tovaru.

      Poznámka: Na určenie prepravcu a výšky prepravných nákladov sa používa brutto hmotnosť balenia tovaru. Cena prepravy sa riadi podľa cenníka aktuálneho v deň objednávky a je uvedená na stránkach internetového obchodu.

      Povinnosť predávajúceho dodať objednaný tovar je splnená jeho odovzdaním kupujúcemu v dohodnutom mieste plnenia alebo okamihom odovzdania na prepravu dopravcovi (prepravnej službe) na miesto určenia.

      VII. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva za škody

      Kupujúci nadobúda vlastnícke právo ku tovaru až zaplatením celej kúpnej ceny za tovar, vrátane nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím tovaru. Zodpovednosť za poškodenie či zničenie tovaru prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď mu predávajúci umožní nakladať s tovarom a spotrebiteľ tovar prevezme.

      Kupujúci je povinný pri prevzatí tovaru od prepravcu skontrolovať stav zásielky (poškodenie krabice, neporušenosť obalov tovaru, počet balíkov) a v prípade akýchkoľvek vád toto bezodkladne oznámiť prepravcovi.

      • Ak je zistené mechanické poškodenie obalu výrobku, je nutné skontrolovať stav tovaru a v prípade poškodenia vyhotoviť záznam o poškodení za prítomnosti dopravcu. Zodpovednosť za poškodenie v priebehu prepravy nesie dopravca, nakoľko je tovar poistený. Na základe vyhotoveného záznamu bude zákazníkovi po uzavretí škodnej udalosti s dopravcom poskytnutá primeraná zľava alebo dodaný nový výrobok.
      • Kupujúci je oprávnený neprevziať zásielku od prepravcu v prípade, že je zásielka poškodená, neúplná alebo má porušený obal nasvedčujúci neoprávnenému vniknutiu do zásielky.
      • V prípade, že kupujúci zistí poškodenie zásielky až po jej prevzatí, ktoré nebolo zjavné pri prevzatí zásielky, je kupujúci povinný o tom informovať predajcu do 24 hodín zaslanim emailu na adresu info@tolushop.sk. Neskoršie reklamácie mechanického poškodenia výrobku už nie je možné uznať.
      • Dodatočné reklamácie neúplnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavujú spotrebiteľa práva vec reklamovať, dávajú však predávajúcemu možnosť preukázať, že sa nejedná o rozpor s kúpnou zmluvou.
      • Kupujúcemu odporúčame prehliadnuť tovar bezprostredne pri jeho prevzatí (druh tovaru, model, správne fakturačné údaje a iné podstatné náležitosti). V prípade, že Vám bol dodaný tovar, ktorý si neobjednali, kontaktuje nás bezodkladne po danom zistení, aby sme situáciu mohli vyriešiť.

        VIII. Odstúpenie od kúpnej zmluvy

        1. Kupujúci, ktorý uzavrel kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ, má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť aj bez uvedenia dôvodu.

        Spotrebiteľovi vzniká právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru za podmienok upravených zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa"). Spotrebiteľ má právo v rámci tejto lehoty tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode. Odskúšať však neznamená začať tovar používať a následne ho vrátiť predávajúcemu. 
        Toto právo má kupujúci aj v prípade, ak si tovar objednaný prostredníctvom internetu vyzdvihol osobne v priestorch výdajného miesta predávajúceho.

        2. Pre dodržanie lehoty pre odstúpenie od zmluvy je kupujúci povinný odoslať písomné odstúpenie od kúpnej zmluvy v uvedenej lehote 14 dní. Pre odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci využiť vzorový formulár k odstúpeniu od zmluvy poskytovaný predávajúcim. Odstúpenie od kúpnej zmluvy zašle kupujúci najneskôr v posledný deň lehoty na odstúpenie na emailovú alebo doručovaciu adresu predávajúceho uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Predávajúci potvrdí kupujúcemu bezodkladne prijatie formulára.
        Formulár na odstúpenie od zmluvy

        3. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak kupujúci spotrebiteľ zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.

        4. Právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré sú vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) Zákona č. 102/2014 Z.z., a to najmä:

        • poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
        • predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa (tovar na objednávku),
        • v ďalších prípadoch uvedených v § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v znení neskorších predpisov.

        5. Kupujúci spotrebiteľ, ktorý odstúpil od kúpnej zmluvy, je povinný vrátiť predávajúcemu tovar najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy (§10 ods. 1 Zákona). Kupujúci znáša náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu, a to aj prípade, ak tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu obvyklou poštovnou cestou a ich výška je priamo úmerná cene prepravy kupujcim spotrebiteľom zvoleného dopravcu alebo spôsobu prepravy. Kupujúci tovar zašle prepravnou službou alebo osobne doručí predajcovi na adresu prevádzky.

        Tovar neposielajte na dobierku, takáto zásielka nebude predávajúcim prevzatá a bude vrátená odosielateľovi!

        6. Kupujúci spotrebiteľ musí tovar vrátiť predávajúcemu nepoškodený, neopotrebovaný a bez známok používania, neznečistený, úplné balenie s kompletnou dokumentáciou, pokiaľ možno v originálnom obale, v stave a hodnote v akom tovar prevzal. Nárok na náhradu škody vzniknutej na tovare je predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.

        Kupujúci spotrebiteľ zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru. V prípade, že bude vrátený tovar nekompletný či poškodený, má predávajúci nárok vrátenú kúpnu cenu znížiť o tomu odpovedajúcu čiastku (v súlade s § 458 ods 1 obč. Z).

        Odporúčame kupujúcim, aby si pre vlastnú potrebu vyhotovili kópiu faktúry.

        7. Predávajúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho prijal. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký kupujúci použil pri platbe predávajúcemu, ak kupujúci neuviedol iný spôsob úhrady vo formulári na odstúpenie od zmluvy.
        Avšak predávajúci nie je povinný vrátiť peniaze kupujúcemu skôr ako mu je tovar doručený alebo spotrebiteľ nepreukáže, že tovar predávajúcemu odoslal. Predávajúci vráti kupujúcemu prijaté peňažné prostriedky iným spôsobom len vtedy, ak s tým kupujúci súhlasí a ak mu tým nevzniknú ďalšie náklady.

        8. Ak si kupujúci zvolil iný než najlacnejší spôsob doručenia tovaru, ktorý predávajúci ponúka, vráti predávajúci kupujúcemu náklady na doručenie tovaru len vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru.

        9. Kupujúci spotrebiteľ berie na vedomie skutočnosť, že ak sú s tovarom poskytnuté darčeky, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzatvorená s podmienkou, že ak dôjde k využitiu práva spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa §12  zákona č. 102/2014 Z.z., darovacia zmluva stráca účinnosť a kupujúci je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť aj s ním súvisiace poskytnuté darčeky. V prípade, že darčeky nebudú vrátené späť, budú tieto hodnoty chápané ako bezdôvodné obohatenie kupujúceho.

        10. V prípade záujmu o čiastkové vrátenie tovaru má kupujúci povinnosť oznámiť tento úkon vopred.

        11. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo keď výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru prerušil výrobu alebo dovoz tovaru. Predávajúci bezodkladne informuje kupujúceho prostredníctvom emailovej adresy uvedenej v objednávke a vráti v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpenie od kúpnej zmluvy všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe zmluvy prijal, a to rovnakým spôsobom, poprípade spôsobom určeným kupujúcim.

        Odstúpenie od zmluvy kupujúcim, ktorý je podnikateľ

        Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľ, je osoba, ktorá jedná v rámci obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti.
        V prípade, ak tovar nakupuje osoba v súvislosti s jej podnikateľskou činnosťou (o čom rozhoduje uvedenie IČO na nákupnom doklade), právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy nevzniká, nakoľko obchodný zákonník túto možnosť neumožňuje.

        IX. Záručné podmienky - zodpovednosť za chyby a reklamácie

        Záručné podmienky na tovar sa riadia Reklamačným poriadkom predávajúceho, záručnými podmienkami uvedenými v záručnom liste k výrobku či v návode na použitie a platnými právnymi predpismi SR. Reklamovať sa môže len tovar zakúpený u predávajúceho.
        Záručná doba začne plynúť dňom, kedy spotrebiteľ tovar prevzal. Ako záručný list slúži doklad o nákupe (alebo záručný list ak je dodaný a potvrdený).

        • Záručná doba pre spotrebiteľa je 24 mesiacov, pokiaľ nie je v dokladoch viažúcich sa k tovaru výrobcom uvedené inak. Ak je v návode k výrobku alebo k nemu pripojenom záručnom liste vyznačená dlhšia doba, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto doby. Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u predávajúceho spôsobom uvedeným v Reklamačnom poriadku.
        • Dĺžka záručnej doby pre kupujúcich, ktorí nie sú spotrebiteľmi (podnikateľ pri nákupe na IČO) je zo zákona 12 mesiacov.

        Reklamačný poriadok

        Reklamačný poriadok je súčasťou týchto všeobecných obchodných podmienok. Kvôli prehľadnosti je uvedený v samostatnej sekcii - Reklamačný poriadok.

        X. Doručovanie korešpondencie

        1. Zmluvné strany si môžu všetku písomnú korešpondenciu vzájomne doručovať prostredníctvom elektronickej pošty.

        2. Kupujúci doručuje predávajúcemu korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Predávajúci doručuje kupujúcemu korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v jeho zákazníckom účte alebo v objednávke.

        XI. Záverečné ustanovenia

        1. Všetky dojednania medzi predávajúcim a kupujúcim sa spravujú právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, strany sa dohodli, že vzťah sa riadi právom Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce z všeobecne záväzných právnych predpisov.

        2. Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovení zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.

        3. Všetky práva k webovým stránkam predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozvrhnutia stránky, fotiek, filmov, grafiky, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov, prináleží predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu predávajúceho.

        4. Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahu tretích osôb do internetového obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Kupujúci nesmie pri využívaní internetového obchodu používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene užívať programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod a užívať internetový obchod alebo jeho časti či softwarové vybavenie takým spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho určením či účelom.

        5. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je verejne prístupná.

        6. Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú záväzné odo dňa ich zverejnenia na webovej stránke predávajúceho tolushop.sk. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek meniť a dopĺňať tieto VOP a reklamačné podmienky aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.

        7. Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto Všeobecné obchodné podmienky a Reklamačný poriadok predávajúceho platné v čase odoslania objednávky prečítal, oboznámil sa s ich obsahom a v celom rozsahu s nimi súhlasí.

        8. Inak neupravené vzťahy v týchto všeobecných obchodných podmienkach ako v ich neoddeliteľných súčastiach (prílohách) sa riadia podľa príslušných ustanovení predovšetkým Zákona č. 40/1964 Zb, Zákona č. 250/2007 Z.z., Zákona č. 102/2014 Z.z., Zákona č. 122/2013 Z.z., Zákona č. 22/2004 Z.z. ako aj Zákona č. 513/1991 Z.z.

        9. Prílohou obchodných podmienok je vzorový formulár pre odstúpenie od zmluvy  - na stiahnutie tu.

        Tieto Všeobecné obchodné podmienky vrátane ich neoddeliteľných súčastí sú platné a účinné od 25. 3. 2022 a rušia všetky predchádzajúce znenia VOP.


        V Bratislave 25.3.2022